V čom je tajomstvo úspešného chudnutia?
Na výkon

V čom je tajomstvo úspešného chudnutia?

Životný štýl
Starostlivosť o zdravie
V dnešnej rušnej dobe ľudia hľadajú rýchle, lacné a efektné spôsoby chudnutia, ktoré im pomôžu dosiahnuť ideálne tvary. Ignorovať sa však nedajú ani fyziologické procesy, ktoré v tele prebiehajú, ani základné fakty o chudnutí. Prechod od spracovania uhľohydrátov na „spaľovanie“ tukov vyžaduje dynamickú aktivitu svalovej skupiny. To znamená dlhodobú (min. 35 – 40 minút) aktivitu veľkých svalových skupín  nízkej alebo strednej intenzity,  s miernym zvýšením srdcovej frekvencie. Tento typ tréningu znižuje rizikové faktory srdcových chorôb, zvyšuje vytrvalosť a vitalitu a pomáha dosiahnuť a udržať ideálnu telesnú hmotnosť.

Mnoho ľudí chce schudnúť, aby sa cítili lepšie vo svojej koži  a v lete  boli na pláži sebavedomejší. Chudnutie však nie je len o tom, ako dobre vyzerať. Dosiahnutie a udržanie ideálnej telesnej hmotnosti je nanajvýš dôležité pre zdravie človeka a tým aj pre jeho  kĺby. Úbytok hmotnosti významne znižuje riziko vzniku cukrovky a metabolického syndrómu. 5-kilogramový úbytok hmotnosti znižuje frekvenciu erózie kolenného kĺbu o viac než 50 %.
 

Ako byť úspešný?
 

V prvom rade majte na pamäti, že bez ohľadu na to, čo môže lákavá, moderná strava sľubovať, odporúčame chudnúť maximálne 0,6 kg týždenne!

Tajomstvo úspešného chudnutia spočíva v  zdravej strave a strednej intenzite fyzickej aktivity. Čo však znamená stredná? Intenzita fyzickej aktivity je definovaná ako stredná, pokiaľ sa zvyšuje dychová a srdcová frekvencia, pričom človek môže počas cvičenia hovoriť, ale nie spievať.

Fyzickou aktivitou strednej intenzity môže byť dynamická chôdza (asi 4 – 5 km/hod.), plávanie, vodná terapia, jazda na bicykli rýchlosťou nižšou než 16 km/hod., práca v záhradke alebo dokonca upratovanie.
 
Tu je niekoľko tipov, čo musíte urobiť v každej kategórii, pokiaľ chcete spáliť 2 000 kcal týždenne:
  • Beh: 34 – 36 km
  • Chôdza: 38 – 40 km
  • Cyklistika: 70 km
  • Tanec: 6 hodín
 
Pamätajte: rovnako, ako nie je dobré experimentovať s populárnymi diétami zaručujúcimi rýchle výsledky, nie je vhodné dlhodobo používať prostriedky na úľavu od bolesti, pokiaľ sa pasujete s problémami s kĺbmi!

Cvičte mierne, starajte sa o svoje kĺby, každé cvičenie začnite zahrievaním a na konci tréningu postupne znižujte intenzitu a nezabudnite na pretiahnutie!

Na udržanie dobrého stavu vašej chrupavky pravidelne používajte prípravky na výživu kĺbov obsahujúce stavebné kamene kĺbovej chrupavky, ako sú glukozamín a chondroitín, ktoré sú voľne dostupné v lekárňach.

Možno vás bude zaujímať

Buďte aktívni a vyhnite sa praskaniu a zraneniu kĺbov
Buďte aktívni a vyhnite sa praskaniu a zraneniu kĺbov
Každý vie, aké je cvičenie dôležité pri chudnutí a udržovaní zdravej telesnej hmotnosti. Neseďte celé dni len tak. Čím viac času trávite na gauči, tým vyššie je riziko vzniku problémov s kĺbmi. A čím menej cvičíte, tým sú vaše kĺby tuhšie.
Čítať viac
Poznáte cvičenie s uterákom?
Poznáte cvičenie s uterákom?
Všetko, čo potrebujete vedieť o cvičení s uterákom - časť prvá
Čítať viac
V čom je tajomstvo úspešného chudnutia?
V čom je tajomstvo úspešného chudnutia?
V dnešnej rušnej dobe ľudia hľadajú rýchle, lacné a efektné spôsoby chudnutia, ktoré im pomôžu dosiahnuť ideálne tvary. Ignorovať sa však nedajú ani fyziologické procesy, ktoré v tele prebiehajú, ani základné fakty o chudnutí.
Čítať viac