Jar je tu, čas vyjsť do záhradky!
Na flexibilitu

Jar je tu, čas vyjsť do záhradky!

Prevencia
Kĺby

Či už je záhradkárstvo pre vás prácou alebo koníčkom, polovica obyvateľstva medzi 35 a 50 rokmi života zažíva pri aktivitách spojených so záhradkárstvom bolesť krížov, kolien alebo ramien. Najčastejšou príčinou takýchto bolestí je nadmerné zaťaženie kĺbov a chrbtice, ktoré sa týkajú viac ako jednej štvrtiny ľudí v tejto vekovej skupine.

Na jaře se mnoho lidí začne věnovat zahradě jednou až víckrát týdně, někteří i každý den. Symptomy, které se projeví během práce v zahradě, jsou většinou způsobeny nadměrným zatížením, nesprávnou a často opakovanou technikou zvedání nebo nesprávným pohybem. Opotřebení chrupavek také často způsobuje bolest, ztuhlost nebo omezení v pohybu.   

Opotrebovanie chrupaviek je možné spomaliť

Problémy s kĺbmi sa môžu začať prejavovať už v relatívne mladom veku. Po dosiahnutí istého štádia je postup nezvrátiteľný, môže ale byť spomalený alebo pozastavený prostredníctvom správnej starostlivosti. Na   zachovanie dlhodobého správneho fungovania kĺbov sa riaďte pri práci v záhrade nasledujúcimi radami:

  • Správna technika zdvíhania je veľmi dôležitá: pri zdvíhaní ťažkých predmetov stojte s nohami široko od seba a uistite sa, že centrum gravitácie leží medzi vašimi nohami.

  • Pri trhaní buriny alebo presádzaní  držte chrbát vystretý, aby ste nezaťažovali nadmerne svaly.

  • Ak sa potrebujete predkloniť a zostať v tejto polohe po dlhší čas a držať sa v tejto pozícii dlhšiu dobu, vždy sa jedným kolenom oprite na zemi a ak je to možné, podoprite sa jednou rukou.

  • Často striedajte polohy a z času na čas sa trochu prejdite.

  • Buďte opatrný a nepreťažujte sa, dbajte na úroveň svojej telesnej kondície a jej limitácií.

  • Ak je to potrebné, rozdeľte si prácu a jednotlivé úlohy. Je lepšie si prácu v záhrade rozdeliť na viacero kratších úsekov počas týždňa, než raz za týždeň pracovať až do úplného vyčerpania.

Úľava od bolesti nestačí! Ak sa pravidelne nadmieru zaťažujete pri práci v záhrade, časté užívanie liekov proti bolesti nie je riešením. Produkty na ochranu chrupaviek, ktoré dodávajú potrebné živiny kĺbom, sú dostupné v lekárňach bez predpisu a ich pravidelné užívanie sa silno odporúča.

Možno vás bude zaujímať

15 tipov na zdravé kĺby
15 tipov na zdravé kĺby
Dodržiavanie týchto odporúčaní od raného veku môže výrazne predĺžiť zdravie vašich kĺbov.
 
Čítať viac
Cvičenie na posilnenie svalov
Cvičenie na posilnenie svalov
Posilnenie svalov je prospešné nielen pre vaše celkové zdravie, ale môže vám aj  pomôcť  zbaviť sa záťaže kĺbov. Čím väčšie a pevnejšie sú svaly okolo kĺbov, tým menšie je zaťaženie, ktoré musia kĺby prenášať.
Čítať viac
Poznáte tejpovacie pásky?
Poznáte tejpovacie pásky?
Na prestížnych športových akciách vidíme stále viac atlétov, ktorí nosia farebné pásky, ale mnoho ľudí stále ešte nevie, na čo vlastne slúžia. Tieto tejpovacie pásky používané lekármi fyzioterapeutmi zefektívňujú liečbu porúch pohybového aparátu, pokiaľ ich aplikuje skúsený odborník pomocou správnych techník.
Čítať viac
Jar je tu, čas vyjsť do záhradky!
Jar je tu, čas vyjsť do záhradky!
Či už je záhradkárstvo pre vás prácou alebo koníčkom, polovica obyvateľstva medzi 35 a 50 rokmi života zažíva pri aktivitách spojených so záhradkárstvom bolesť krížov, kolien alebo ramien. Najčastejšou príčinou takýchto bolestí je nadmerné zaťaženie kĺbov a chrbtice, ktoré sa týkajú viac ako jednej štvrtiny ľudí v tejto vekovej skupine.
Čítať viac
Pre mamičky s bolesťou krížov
Pre mamičky s bolesťou krížov
Pri tehotenstve sa neustále mení vaše držanie tela. Rozťahovanie lona vytvára tlak na panvové žily a svaly a hormóny uvoľňujú väzivá.
Čítať viac
Jar je tu, čas vyjsť do záhradky!
Jar je tu, čas vyjsť do záhradky!
Či už je záhradkárstvo pre vás prácou alebo koníčkom, polovica obyvateľstva medzi 35 a 50 rokmi života zažíva pri aktivitách spojených so záhradkárstvom bolesť krížov, kolien alebo ramien. Najčastejšou príčinou takýchto bolestí je nadmerné zaťaženie kĺbov a chrbtice, ktoré sa týkajú viac ako jednej štvrtiny ľudí v tejto vekovej skupine.
Čítať viac